2018. július 23., hétfő

Szak és pályaválasztás.


Az életünkben mindig történik egy éles váltás.  Nos, nekem számtalanszor megadatott ez a lehetőség, volt mikor nem éltem vele és volt mikor éltem vele.
Azt hiszem, kár lenne azon sírnom, hogy miért nem jött össze nekem 2016-ban a diplomaosztóm, és miért csak 2018-ban kaptam kézhez a nyelvvizsgámat és egy újabb OKJ-s szakmámat. Tény, hogy lehettem volna bölcsebb, megfontoltabb, körültekintőbb szakdolgozat választásnál és abban, hogy hogyan osszam be az államvizsgára való felkészülést.
Bár sokan szkeptikusan fogadták, hogy 27 évesen még nappalis egyetemistaként akarok tanulni, és így akarok ezzel időt nyerni, hogy később lépjek ki a munkaerő piacra. A szkeptikusoknak elmondanám, hogy nappalis egyetemistaként is tudok dolgozni és talán nagyobb felelősségre ösztönöz, ha magam keresem meg az ön fenntartásra szolgáló fizetésemet.



Alapvetően három szakot választottam ki, amely közel állt hozzám már első perctől kezdve, bár ezekben voltak könnyű megfontolások is, mivel ezekre a mesterszakokra csak 1 középfokú nyelvvizsgát írtak le elő, ettől függetlenül bennem van a vágy, hogy tovább fejlesszem az angolom, újra elkezdjem a lengyel nyelvet és mellé talán a franciát.

Az első helyre a Humánökológiát jelöltem be, hogy miért? Azt hiszem a környezet és természetvédelem iránti érdeklődési köröm ide húzta leginkább a szívemet. Már kisgyermekkorom óta ide húzott a szívem, bár alapvetően mindig is humán beállítottságú voltam. Gyerekként is szívesen olvastam kihalt fajokról, amelyek a földtörténeti nagy katasztrófák pusztultak ki, vagy olyan fajokról, amelyeket az emberiség pusztított el nem olyan rég (erszényes farkas, moa, óriás alka). Emellett mindig is lenyűgöztek a környezetbarát közlekedési eszközök, és alternatív, vagy más néven megújuló energiaforrások, szinte faltam az erről szóló olvasmányokat. Azt hiszem én is valahol a társadalom és természettudomány között mozog néha az érdeklődési köröm. Itt 96 pontot kaptam a 100 pontból.



A második helyre a Társadalmi Nemek Tanulmánya mesterképzési szakot jelöltem be. Ezt azért választottam, mert mindig is érdekelt, hogy a saját LMBTQI közösségem, vagy a nők történelmi szerepét vizsgáljam, akár úgy, hogy művészileg elemezzek műalkotásokat (filmeket, irodalmi műveket, művészettörténeti alkotásokat) akár úgy, hogy interjúzzak még élő idősebb és fiatalabb LMBTQI emberekkel, hiszen fontosak a különböző életutak. Azt hiszem, mások élettörténetéből sokat lehet tanulni. Itt 98 pontot kaptam a 100 pontból.



Harmadik helyre a Szociálpolitika szakot jelöltem be, a Debreceni Egyetemen, leginkább azért, mert ezzel részben szociális munkás feladatokat is elláthatok, másrészt ezzel is segíthetek a számomra hátrányos helyzetben lévő kisebbségi csoportokon. Ugyanakkor egy kedves egyetemi tanárnőm miatt jelöltem be ezt a szakot, utólag eljátszottam ezzel a gondolattal, hogy mivel a Debrecen Pride csoportba csomó erőt, pénzt, energiát fektettem bele, így szívesen maradnék helyben is. Ugyanakkor nagy lehetőség lenne számomra a budapesti nagybetűs élet is, elvégre imádom a fővárost. Ezen a szakon csak 81 pontot kaptam a 100 pontból.


Ha első két helyre vesznek fel, akkor legfeljebb úgy koordinálom, vagyis segítem a csoportot, hogy egyrészt felveszem az érdeklődési körömbe illő mentálhigiénés szakirányú továbbképzést, és így 2 hetente részt tudok venni a csoportom életében és tudom őket segíteni.




Ha a 2 évet sikeresen elvégzem vagy kimegyek a munkaerő piacra, vagy pedig egy PhD képzésen maradok  és tovább tanulok. Ez már tényleg rajtam múlik. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése