2018. augusztus 8., szerda

HUXIT


Mai napon néztem meg Duró Dóra független parlamenti képviselővel folytatott beszélgetést az ATV honlapján. Nos, úgy tűnik, hogy nagyon a szélsőjobb felé tolódott FIDESZ felé mozgolódik Dóráék pártja, a Mi Hazánk Mozgalom.
Miért is írom le a sorokat? A Mi Hazánk Mozgalom egy HUXIT népszavazást készítene elő, amellyel kilépnénk az Európai Unióból.




Miért zavar ez? Apukám után lengyel állampolgárságot kaptam meg, anyukám után meg a magyar állampolgárságot, így kettős állampolgár vagyok, de ezen két országon túl még élnek rokonaim Litvániában is, amely szintén az EU egyik tagállama, és ahol már euróval fizetnek az emberek, no de nem is ez számit.
Lengyel rokonaim mesélték, hogy milyen körülményesen jutott ki nagyapám II. Világháború után, az édesanyjához, és 4 testvéréhez, akik Szovjetunióhoz csatolt Litvániában maradtak. (ugyanis lengyel nagyapám Litvániában született, ők a lengyel kisebbséghez tartozott) . Apukám például nem mehetett ki vele, viszont apukám bátyja, Edward nagybácsikám  találkozott dédnagymamámmal.
Emlékszem, hogy mikor rosszul áll a lengyel tervgazdaság, akkor vámot kellett fizetni, ha átmentél a magyar-(cseh)szlovák, és a (cseh)szlovák majd szlovák-magyar határon. Az én szüleim gyakran küldtek ki élelmiszer csomagokat a lengyelben élő rokonoknak, akik máig hálásak ezért. 1990 után már mind a két országban rendbe jött lassacskán a gazdaság, hála a demokratikus rendszerváltásnak és a piacgazdaság bevezetésének köszönhetően.




1990 után is kellett vámot fizetni a határon, egészen 2004 Május 1.-ig. Ezen a napon nyílt meg a határ, igaz még voltak ellenőrzések a határon, de szabadabban mozoghattunk. Sajnos apukám előző évben történt halála miatt, a 2007-es litván-lengyel rokon találkozón nem vettünk részt, amely Litvániában volt, de a 2008-as lengyel-litván rokon találkozóra már kimentünk és örültem, hogy végre láthattam a litván rokonokat, most idén először, lengyel nagyapám fiatalabbik nővérének a fia és felesége is ellátogat hozzánk Magyarországra, a nagybácsikámmal és feleségével együtt érkeznek. Elmondhatatlanul hálás vagyok az Európai Uniónak, hogy megnyíltak előttünk a határok, és gyakrabban megtudjuk látogatni egymást, mert nem kell órákat sorban állni autóval a határ előtt, nem kell felesleges vámot fizetnünk, nem kell vízum se ahhoz, hogy kiutazzak külföldre.




Én az erősebb Európai Integráció híve vagyok, sőt az esetleg bővítésé is, ahol mondjuk Ukrajna, Moldova, Grúzia, és maradék Balkán-félszigeten országok is az Európai Unió részévé válnának, akkor valóban egy tömbben élne a Kárpát-medencében élő magyarság, remélem, inkább ez valósul meg, és nem a HUXIT.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése